Advance payment, security. The purpose of a security deposit in lease relationships is to make sure that the tenant does not entirely destroy the leased apartment, and if he or she does so, the landlord will have the funds to pay for repairs. More information >>
EN
Klient bere na vědomí, že Advokát bude v souvislosti s poskytováním právních služeb Klientovi zpracovávat jeho osobní údaje (je-li Klient fyzickou osobou), a to v rozsahu jeho jména a příjmení, data narození, rodného čísla, adresy bydliště, IČ (bylo-li Klientovi přiděleno), telefonního čísla a e-mailové adresy. Pokud Klient za účelem poskytování právních služeb sdělil Advokátovi údaje o svých kontaktních osobách (např. je-li Klientem právnická osoba), bude Advokát zpracovávat osobní údaje i těchto kontaktních osob Klienta, a to v rozsahu jejich jména a příjmení, telefonního čísla a e-mailové adresy. Poskytne-li Klient Advokátovi v souvislosti s poskytováním právních služeb i jiný než shora uvedený osobní údaj (např. číslo svého bankovního účtu), jehož zpracování bude nezbytné pro poskytování právních služeb, bude Advokát zpracovávat i takovýto osobní údaj.
Zpracování osobních údajů Klienta a jeho kontaktních osob je nezbytné k tomu, aby Advokát mohl Klientovi poskytovat právní služby s tím, že osobní údaje budou Advokátem zpracovávány po dobu nezbytnou k poskytování právních služeb, k evidování a řešení nároků plynoucích Klientovi a Advokátovi z poskytování právních služeb a v neposlední řadě k plnění povinností ukládaných Advokátovi právními předpisy, zejména pokud se týká vedení předepsané účetní, daňové a obdobné evidence. Povinnost Advokáta zpracovávat osobní údaje pro shora uvedené účely vyplývá přímo z právních předpisů, a proto k tomu není zapotřebí souhlasu Klienta. Pro případ, že by Klient s poskytnutím svých osobních údajů Advokátovi nesouhlasil a tyto Advokátovi neposkytl, nemohl by Advokát poskytovat Klientovi právní služby.
Zpracování osobních údajů se bude dít v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR).
Klient má právo požadovat od Advokáta přístup k poskytovaným osobním údajům, jejich opravu a výmaz, omezení zpracování, a má dále právo vznést námitku proti zpracování, právo na přenositelnost údajů a právo na vyrozumění o tom, že došlo k porušení zabezpečení osobních údajů, které bude mít za následek vysoké riziko pro práva a svobody fyzických osob, a to vše v rozsahu a za podmínek stanovených evropským nařízením GDPR, zejména pak v jeho čl. 15 až 22 a čl 34. Klient má dále právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz). Ta samá práva má i kontaktní osoba ve vztahu ke svým osobním údajům.
Advokát bude osobní údaje Klienta a jeho kontaktních osob zpracovávat, a to zejména uložením v paměti počítačů a na listinách vyhotovených v souvislosti s poskytováním právních služeb a jejich vyúčtováním. Advokát předá osobní údaje uvedené Klientem dalším subjektům jen tehdy, pokud jim bude svědčit zákonný důvod pro přístup k nim (zejm. orgány činné v trestním řízení, kontrolní orgány se zákonným zmocněním pro přístup k informacím), nebo pokud to bude nezbytné pro ochranu práv Advokáta (např. předání osobních údajů soudu v případě soudního sporu). Advokát předá osobní údaje také svým zaměstnancům, do jejichž náplně práce patří úkoly, při kterých dochází ke zpracovávání osobních údajů, a také dalším advokátům, jejichž prostřednictvím Advokát zajišťuje poskytování právních služeb Klientovi. Za příjemce je považován i zpracovatel osobních údajů.
Advokát přijal taková opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.